Licznik odwiedzin

Supermemo

Basen Aquarius Lesko

Obóz astronomiczny na Otrycie
W dniach 23-24 marca grupa osób z klasy 1A ze swoją wychowawczynią p. Alicją Lewandowską  wybrała się na wycieczkę na Otryt do Chaty Socjologa. Głównym celem wyprawy była obserwacja gwiazd.
Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy o godzinie 10:00, w drodze zwiedziliśmy cerkiew w Równi. O godzinie 11:00 dotarliśmy do Dwernika, skąd wyruszyliśmy na szczyt. Droga była momentami dosyć trudna, a podejścia strome,  ale daliśmy radę. W schronisku przywitały nas kotek oraz dwa pieski: Bryndza oraz Kazan. Bryndza była dość żywiołowa, Kazan spokojny, natomiast kot był bardzo łagodny i bez problemu dawał się nam głaskać.
Po rozpakowaniu się oraz przygotowaniu i zjedzeniu obiadu wybraliśmy się na spacer do chatki zwanej Lektorium. Bardzo spodobało nam się to miejsce, więc podczas pobytu często tam wracaliśmy.
Przed zajęciami udało nam się zwiedzić większość ciekawych miejsc przy chatce. Chodziliśmy do teleskopu, wspomnianego wcześniej Lektorium, w między czasie pomagaliśmy też przy chatce. Nosiliśmy wodę i drewno oraz sprzątaliśmy w kuchni.
Około godziny osiemnastej rozpoczęły się zajęcia. Na początek odbyła się prezentacja o bezpieczeństwie podczas pożaru i wycieczki górskiej, a gdy się ściemniło, rozpoczęła się prezentacja o bieszczadzkim niebie.
 Pan Astronom wytłumaczył  nam m.in. co to są parki ciemnego nieba oraz na czym polega zagrożenie wiążące się z zanieczyszczeniem światem. Rozmawialiśmy również o naszej galaktyce. Około godziny dwudziestej drugiej opuściliśmy schronisko i udaliśmy się na obserwację nieba. Na początku nasze oczy musiały się przyzwyczaić do ciemności, przez co niektórzy wręcz wpadali na siebie, jednak po chwili wszystko wróciło do normy. Obserwowaliśmy m. in Syriusza, Oriona, Betelgezę,  Arktura oraz Jowisza. Na tym ostatnim widać było również szare pasy, czyli wiatry na nim wiejące.
Po obserwacji przyszedł czas na pytania. Bardzo zależało nam na tym, żeby zaskoczyć nimi astronoma. Cóż, chyba trochę nam się nie udało, gdyż pan bardzo dokładnie na nie odpowiedział.
Następnego dnia po śniadaniu mieliśmy czas na odpoczynek. Wybraliśmy się do Lektorium, a także graliśmy na instrumentach, które znaleźliśmy w salonie.
O godzinie 10:00 pożegnaliśmy się z gospodarzem, a także pieskami i ruszyliśmy w drogę powrotną, która nie trwała długo. Pół godziny później wyjechaliśmy z Dwernika, a o godzinie 12:00 wróciliśmy do Leska. Wycieczka była bardzo udana, dużo się nauczyliśmy i miło spędziliśmy czas! Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej nowej galerii.